Innowacja pedagogiczna w klasie 2a i 2b: „Ortograficzne Portfolio”

Treść
W roku szkolnym 2024/25 uczniowie klasy 2a i 2b realizowali innowację pedagogiczną pod nazwą „Ortograficzne Portfolio” – w której dzieci samodzielnie tworzyły swoje teczki z kartami pracy zawierającymi zasady ortografii.
Dzięki tej metodzie uczniowie:
poznawali i utrwalali zasady ortograficzne („ó/‑o”, „rz/‑ż”, „h/ch”),
rozwijali czujność ortograficzną przez zabawę
,
wzbogacali aktywnie zasób słownictwa
,
korzystali ze słowników ortograficznych
, samodzielnie dokonywali autokorekty
i oceniali własne postępy
.
W pracy wykorzystywaliśmy ciekawe i angażujące formy:
Gry ortograficzne
Zabawy interaktywne
Dzięki „Teczce ucznia” każdy mógł zobaczyć własne postępy, a jednocześnie czerpać ogromną frajdę z nauki!
„Ortograficzne Portfolio” zwiększyło zaangażowanie dzieci, wprowadziło element samorozwoju i samodzielności oraz przyniosło prawdziwe efekty w poprawie jakości wypowiedzi pisemnych.
Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie stworzyć tak twórcze i efektywne podejście do nauki ortografii!
N.Sołtys
A.Baran
#OrtograficznePortfolio #InnowacjaPedagogiczna #Klasa2a #Klasa2b #EdukacjaZPasją #UczymyZSercem #OrtografiaMożeByćFajna