Wycieczka do Zamościa
Treść
Wycieczka do Zamościa
"Ten, kto żyje, widzi dużo. Ten, kto podróżuje, widzi więcej”
Dnia 4 czerwca 2024 r. klasy 2 a, 2 b, 3 a i 3b uczestniczyły w wycieczce na Roztocze. Wyjazd miał na celu poznanie przez naszych uczniów obiektów historycznych i kulturalnych Zamościa, który nazywany jest „perłą renesansu”. Miasto uznaje się za jeden z najwspanialszych zespołów urbanistycznych na świecie. Zaprojektował je architekt pochodzący z Padwy - Bernardo Morando, wzorując się na włoskich miastach handlowych.
Wycieczka była też doskonałą okazją do integracji uczniów, a wizyta w zamojskim zoo pozwoliła na wzbogacenie wiadomości naszych wychowanków na temat dzikich zwierząt występujących w różnych rejonach świata.
Podróż rozpoczęła się od zbiórki o 6.45. Autokar wyruszył w drogę o 7.10, a na miejsce grupa dotarła o 10.50. Dzieci rozpoczęły zwiedzanie od spaceru z przewodnikiem po Starym Mieście, które w 1992 roku zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podziwiały tam katedrę, kolorowe kamieniczki i górujący nad nimi ratusz. Poznały też legendę na temat herbu Zamościa oraz ciekawostki na temat założyciela miasta – Jana Zamojskiego , a o godzinie 12.00 wysłuchały hejnału.
Niezapomnianych wrażeń dostarczył im pokaz wystrzału z armaty, który był następnym punktem programu. Później nasi mali turyści udali się do Muzeum Fortyfikacji i Broni, gdzie obejrzeli ekspozycję broni i wyposażenia żołnierzy od XVI do połowy XIX w.
Po obiedzie nastąpił najbardziej wyczekiwany przez dzieci punkt wycieczki, czyli wizyta w zamojskim zoo, gdzie nasi uczniowie spędzili prawie dwie godziny. Przemierzając alejki ogrodu, z ogromną ekscytacją oglądali zwierzęta i poznawali ich zachowania oraz tryb życia. Duże zainteresowanie wzbudziły żyrafy, tygrys, niedźwiedź, hipopotam i egzotyczne, różnobarwne gatunki ptaków.
Po wizycie w ogrodzie zoologicznym grupa wyruszyła w drogę powrotną i dotarła do Bud Głogowskich o 20.10.
Wycieczka była bardzo udana. Uczniowie połączyli przyjemne z pożytecznym, świetnie się bawiąc, a jednocześnie zdobywając wiedzę z zakresu historii, architektury i przyrody. Organizując wyjazd, nauczyciele naszej szkoły wyszli naprzeciw zainteresowaniom i potrzebom dzieci. Wycieczka wpisała się także w założenia podstawy programowej, której prawidłowa realizacja wymaga organizacji zajęć również poza murami placówki.
Anna Bielenda-Lasota