Sprawozdanie z przebiegu szkolnego konkursu pięknego czytania
w języku niemieckim i angielskim
W ramach „Narodowego Projektu Rozwoju Czytelnictwa” został zorganizowany w dniu 01.10.2018 r.: „ Szkolny konkurs pięknego czytania w języku angielskim i niemieckim".
Czytanie ze zrozumieniem jest ważną praktyczną umiejętnością, która przynosi uczniom dużo satysfakcji, umożliwia zdobywanie i poszerzanie wiedzy, utrwalenie leksyki i poznanie nowego słownictwa oraz stwarza możliwość bycia samodzielnym w nowych sytuacjach językowych. Głośne czytanie poprawia wymowę i intonację oraz płynność i tempo czytania.
Konkurs „pięknego czytania w języku angielskim i niemieckim” był przeznaczony dla uczniów klas VII-VIII SP i III gimnazjum. Celem tej formy rywalizacji jest:
- •Rozbudzanie wśród uczniów zainteresowań językiem angielskim i niemieckim.
- •Podniesienie poziomu umiejętności językowych.
- •Zainteresowanie literaturą obcą.
- •Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem w języku obcym.
- •Stworzenie dzieciom możliwości prezentacji własnych umiejętności.
Mistrzem pięknego czytania w języku angielskim został – Filip Kowalski, natomiast mistrzem pięknego czytania w języku niemieckim został – Hubert Pastuła. Kilkoro uczniów otrzymało również wyróżnienia. Byli to:
Eryk Augustyn, Patryk Pera, Sebastian Czopik - język niemiecki
Zuzanna Król, Kamila Kogut, Magdalena Ślęzak - język angielski
Nagrodzeni uczniowie otrzymali słowniki oraz książki do nauki języka niemieckiego
i angielskiego.
Organizatorami konkursu były nauczycielki języka angielskiego i niemieckiego - Alicja Baran, Monika Rękosiewicz-Tokarz i Katarzyna Rzeźnik.